Thursday, December 22, 2011

MOTIVASI UTK KITA SEMUA

"Andainya anda menyertai mana-mana jamaah Islam, lalu anda tidak menerima apa jua mehnah dan ujian, maka semak semula jamaah yang anda sertai itu, kerana mungkin ianya bukan jamaah yang menepati kriteria jamaah Islam.”
Sekiranya setelah anda semak dan teliti, ternyata benar ianya adalah jamaah Islam, maka semak pula apakah anda bekerja untuk Islam atau tidak. Kerana mungkin kalau anda tidak menerima apa jua ujian atau mehnah, mungkin sebenarnya anda tidak bekerja untuk Islam, melainkan untuk diri sendiri.”
1." kita wajib berada dalam jemaah"
2. "kita mesti berakhlak dan mengamalkan adab berjemaah".
3. "kita mesti memahami tanggungjawab berjemaah."
4. "Islam tidak membenarkan keluar daripada jemaah atas apa alasan sekalipun".


PAS ialah sebuah parti dan jamaah yang berdemokrasi, segala keputusan bukanlah keputusan individu tapi keputusan jamaah.
Menyertai dan komited dengan PAKATAN RAKYAT adalah keputusan amal jamaie, begitu juga dgn dengan dokumen (manifesto) Negara Berkebajikan, ia juga merupakan keputusan yg diputuskn secara jamaie, mengapa harus dipertikai lagi.

Teringat kata-kata Almarhum Ustaz Fadzil Noor-“Jangan masuk PAS kalau anda cari dunia. Jangan panggil diri anda pejuang Islam kalau anda nak manusia puji anda. Anda jangan perasan macam anda ulama kalau perjuangan anda hanya setakat serban, jubah dan kopiah”.
“PAS bukan untuk orang yang buru dunia.


PAS adalah untuk orang yang buru akhirat. Hidup mulia atau mati syahid. Mati beriman. Hidup bermaruah. Minta ampun dengan Allah Ta’ala kalau ada buat dosa tapi jangan putus asa dengan Allah Ta’ala”.



ALLAHUAKBAR !!!!

No comments:

Post a Comment