Wednesday, August 19, 2009

Diambang PRK Permatang Pasir : AMANAH !!!

Rasulullah s.a.w. bersabda:

“Seberat-berat agama ialah memelihara amanah, sesungguhnya tidak beragama seseorang yang tidak menjaga amanah, bahkan tidak diterima solat dan zakatnya.” [Hadis Riwayat Al-Bazar At-Tabrani].

AMANAH merupakan aspek dan nilai terpenting bagi setiap yang bergelar PEMIMPIN. Justeru, bagi mereka yang tidak mempunyai sifat AMANAH dalam diri, usahlah bermimpi dan bercita-cita untuk menjadi pemimpin kerana sudah pasti KEPIMPINANNYA akan membawa kepada kehancuran pada dirinya dan juga masyarakat yang berada di bawah kepimpinannya.

Pilihanraya kecil di Permatang Pasir akan menyaksikan pertembungan antara PAS & Bee END. Seperti yang telah dipersetujui oleh ahli-ahli syura & kepimpinan PAS, calon PAS yang terpilih untuk memikul AMANAH KEPIMPINAN di Permatang Pasir ialah Ustaz Mohd Salleh Man. Mudah-mudahan Ustaz Salleh Man akan teguh berdiri bersama-sama dengan jentera pilihanraya PAS & Pakatan Rakyat untuk memastikan KEMENANGAN akan menjadi milik kita.

Menurut makluman yang diperolehi dr President Majlis Peguam, Ragunath Kasavan, calon Bee END Rohaizat Othman yang bertanding tidak lagi beramal & berdaftar sebagai peguam kerana telah dipecat sejak 7 Mac 2008 kerana terlibat dalam kes pecah amanah di bawah kesalahan Bahagian 103D Akta Guaman 1976, tentang salah laku dan tindak tanduk peguam. Menurut Presiden Majlis Peguam itu lagi, tuduhan salahlaku calon Bee End itu adalah kes pecah amanah yang melibatkan Koperasi Pekebun Getah.

Pemilihan calon Bee End yang terlibat dalam kes pecah amanah itu membuktikan bahawa sememangnya Bee End ketandusan calon2 yang layak utk menjadi pemimpin. Mengapa perlu dicalonkan seorang peguam yang telahpun dipecat kerana kesalahan pecah amanah ???? Kalau sekadar pandai bercakap & berkempen berdegar2 tetapi kredibiliti & sifat amanah tiada dalam diri, usahlah bermimpi untuk menjadi PEMIMPIN !!!

Sama-samalah kita fikir-fikirkan…

SALAM PERJUANGAN DARI KAMI :

KEPIMPINAN DEWAN MUSLIMAT PAS, KAWASAN HULU LANGAT..

No comments:

Post a Comment