Wednesday, August 19, 2009

UTUSAN TAK PERNAH SERIK !!!!

Benarkah seorang Tok Guru yang kita sayangi dan segani sewenang-wenangnya mengeluarkan kenyataan keras dengan  mengatakan ahli UMNO takkan masuk syurga ?? Menyirap darah saya tatkala seorang rakan sepejabat menyelar Tuan Guru dengan statement yang dikeluarkan oleh Utusan Meloya semalam. Bagi yang tidak mengenali peribadi Tuan Guru,  dan tidak memahami perjuangan PAS sudah pasti isu ini membuatkan mereka semakin benci dan meluat dengan PAS.

Hakikatnya inilah FITNAH yang direka khas oleh Utusan Meloya yang semenangnya terkenal dengan sifatnya yang suka memutar belitkan fakta. Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, akan mengambil tindakan undang-undang kepada PEMFITNAH yang memutar belit kenyataannya. Mudah-mudahan tindakan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini yang memutuskan dan memerintahkan NSTP Press, syarikat akhbar Berita Harian membayar gantirugi sebanyak RM150 ribu kepada Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar kerana telah memfitnah beliau dalam laporan muka hadapan akhbar Berita Harian, 9 November 2000 bertajuk "Mahfuz ajak wakil BN bertumbuk" dapat memberi pengajaran berguna kepada Bee End & konco-konconya.

Tintasrikandi menyeru kepada semua rakyat Malaysia agar bijak dalam menganalisa isu. Jangan sesekali terpedaya dengan media UMNO & BN yang seringkali memperbodohkan rakyat dengan fitnah dan berita-berita yang memburuk-burukkan PAS dan Pakatan Rakyat.

 

 

No comments:

Post a Comment