Thursday, September 3, 2009

"KERAJAAN BN TERENGGANU HARU BIRU"

Walaupun pilihanraya umum ke-12 telah setahun lebih berlalu, ribut taufan yang melanda kerajaan negeri Terengganu masih belum selesai hingga ke hari ini. Wakil rakyat Umno kini berpecah dua susulan pelantikan Datuk Ahmad Said sebagai menteri besar, menggantikan Datuk Seri Idris Jusoh, selepas pilihan raya umum 2008. Sembilan orang wakil rakyat Terengganu mahu tuntutan mereka ditunaikan sekiranya Umno mahu mengelakkan mereka melompat kepada PKR. ADUN Hulu Besut, Nawi Mohamad berkata wakil-wakil rakyat berkenaan perlu dilantik sebagai pengerusi penyelaras DUN masing-masing dan juga kuasa untuk menamakan anggota-anggota Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK).

 

Inilah realiti dan hakikatnya yang jelas menggambarkan bahawa BN & UMNO sedang nazak. Mereka tidak mampu mentadbir dan menjadi pimpinan yang baik. Mereka hanya pandai ber’retorik dan mencipta slogan. Semuanya semata-mata untuk menutup pekung di dada.  Pergolakan politik UMNO di Terengganu tidak dapat disembunyikan lagi. Kezaliman BN merampas kuasa politik di Perak melambangkan mereka sememangnya GILA KUASA hanya untuk kepuasan peribadi dan meningkat tahap kesombongan & bongkak kepada rakyat. Mempamerkan kemelut politik UMNO di Terengganu merupakan langkah “bijak” yang melambangkan rupa sebenar pimpinan BN & UMNO. Kepimpinan yang penuh dengan kepura-puraan !!!

 

Apakah sumbangan besar kerajaan BN kepada rakyat??? Jawapannya TIADA !!!! Harga minyak semakin naik. Harga barangan keperluan sudah pasti seiring dengan peningkatan harga minyak. Tetapi media kerajaan seolah-olah mahu menyembunyikan reality. Mereka menipu dan memperbodohkan rakyat dengan pengenalan Petrol RON 95 yang kononnya lebih hebat dari RON 97. Alangkah celakanya “mereka”  dengan penipuan ini !!!!!!!  

 

No comments:

Post a Comment