Friday, September 4, 2009

UNDANG-UNDANG SIVIL LEBIH KEJAM !!!

MANA YANG LEBIH ADIL : SIVIL ATAU SYARIAH ???
Berikut adalah contoh hukuman yang dijalankan mengikut undang-undang Syariah di Aceh.




Berikut adalah tatacara hukuman sebat yang dikenakan kepada pesalah SIVIL mengikut undang-undang SIVIL.



HUKUMAN SEBATAN MENGIKUT UNDANG-UNDANG SIVIL ADALAH KEJAM & MENCEDERAKAN PESALAH !!! MENGAPA SISTER IN ISLAM & PEMIMPIN BARISAN NASIONAL TIDAK PROTES?? MENGAPA PERLU MASUK CAMPUR DENGAN URUSAN HUKUMAN MAHKAMAH SYARIAH ???
PANDAI PULA MENASIHATKAN AGAR HUKUMAN SYARIAH PERLU MENGUTAMAKAN TARBIYAH... SUNGGUH TIDAK MASUK AKAL !!! HUKUMAN HUDUD YANG JELAS DINYATAKAN DALAM AL-QURAN MESTI DIQANUNKAN DI MALAYSIA. INI ADALAH TARBIYAH DARI ALLAH. JANGAN SESEKALI INGKARI SURUHAN ALLAH..JANGAN HANYA PANDAI MENCIPTA RETORIK UNTUK KEPENTINGAN POLITIK & PERIBADI..!!!
HUKUM ISLAM ADALAH YANG TERBAIK & ADIL

Hukuman yang dirujuk sebagai pelaksanaan hukum Islam di bawah Seksyen 136 Enakmen Pentadbiran Agama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 4 enakmen sama (pindaan 1987) sebenarnya masih tidak mengikut prinsip syarat hukum Islam yang sebenar. Di bawah hukum Islam, kesalahan meminum arak adalah diletakkan di bawah hukum hudud, iaitu satu hukum yang dinaskan mengikut Al-Quran dan hadis Rasulullah SAW.
Apa yang paling penting untuk difahami ialah cara sebatan yang dilaksanakan di dalam penjara sekarang adalah sangat berbeza dengan kaedah sebenar hukum Islam, kerana mengikut Islam sebatan ini perlu mengambil kira keadaan dan kesihatan pesalah, selain dari memastikan pesalah dalam keadaan sepenuhnya berpakaian menutup aurat.

Alat sebatan dan kaedah merotan hendaklah juga sederhana, antaranya bila sebatan dilaksanakan tangan tidak boleh diangkat sehingga menampakkan ketiak.
Sebatan juga tidak boleh sampai mencederakan, dan sebatan dilakukan di beberapa tempat pada badan dan bukannya pada satu tempat sahaja. Dalam Islam, hukuman ini bukan bersifat untuk menyeksa tetapi bersifat mendidik pelaku kesalahan serta mendidik masyarakat awam supaya gerun untuk melakukan perbuatan itu lagi....

INILAH TARBIYAH YANG SEBENAR. JANGAN SEKADAR PANDAI BERBICARA TENTANG TARBIYAH TETAPI DANGKAL ILMU-ILMU TARBIYAH !!! Wahai para ulama' yang berada dalam kepimpinan UMNO, AYUH, tarbiyyah lah pemimpin kalian agar berada dalam landasan IMAN & ISLAM !!!


No comments:

Post a Comment