Monday, December 21, 2009

BETAPA LEMAHNYA MEREKA..


Isu kehilangan enjin jet pejuang milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) berharga RM50 juta daripada Gudang Material Udara I (Matra I), Pangkalan Udara Kuala Lumpur amat mengejutkan. Suatu ketika dahulu kita juga pernah dikejutkan dengan penggunaan bahan letupan C4 dalam kes pembunuhan Altantuya Syaariibuu. Hmm.. Sukar untuk digambarkan dengan kata-kata betapa lemahnya sistem kawalan dan keselamatan negara kita.
Isu-isu ini membuatkan rakyat semakin muak dengan alasan-alasan yang pemimpin terhadap apa yang berlaku. Jika difikirkan secara logik, mana mungkin enjin jet yang sebegitu besar dengan mudah boleh melepasi kawalan keselamatan di lapangan terbang ataupun di pelabuhan. Mana mungkin enjin sebesar itu "lulus utk keluar negara" tanpa wujud tangan-tangan ajaib yang TAMAK untuk bermewah-mewah dengan HASIL CURI itu.
Sama-samalah kita fikir-fikirkan.. Jangan membodohkan diri sendiri dengan mempercayai segala alasan dangkal pemimpin Bee End dalam isu kehilangan ASET NEGARA ini. Jangan lupa bahawa kita adalah pembayar cukai utk negara ini. Kita punya hak untuk bertanya dan mendapatkan jawapan yang BENAR & BETUL !!!

No comments:

Post a Comment