Wednesday, December 16, 2009

Budget lulus hanya dgn 3 undi..

PEMIMPIN BEE END TIDAK SERIUS !!!

Tindakan 70 orang ahli parlimen dari 137 (1 lagi adalah Speaker) yang tidak hadir semasa sesi undian bagi kelulusan budget, mengambarkan bahawa mereka TIDAK SERIUS & TIDAK MAHU mengambil tahu soal budget rakyat. Apa yang lebih mereka pentingkan ialah poket mereka mesti penuh.. Biarlah rakyat dengan beban mereka.. "Keuntungan peribadi diutamakan, rakyat tidak perlu dipedulikan.." Itulah motto sebenar pemimpin-pemimpin kerajaan Bee End.

Hanya 66 orang sahaja yang hadir bagi menyokong usul budget berkenaan dan ini adalah kurang dari separuh dari jumlah keseluruhan ahli parlimen yang sepatutnya hadir. Budget 2010 diluluskan hanya dengan majoriti 3 undi sahaja, itu pun selepas Najib dan beberapa orang Menteri Kabinet dipanggil untuk hadir ke Dewan Rakyat malam tadi.

Ia jelas membuktikan bahawa komitmen yang ditunjukan oleh ahli parlimen BN semakin merudum dan mereka ternyata tidak lagi memperdulikan kehendak dan keperluan rakyat. Parlimen gagal dimanfaatkan sebagai tempat untuk membela rakyat dan mereka boleh hadir atau tidak sesuka hati sedangkan gaji serta elaun mereka dibayar penuh mengunakan wang rakyat.
Inikah pemimpin yang kita harapkan untuk gemilang di persada dunia???? Sama-samalah kita fikir-fikirkan...

No comments:

Post a Comment