Saturday, May 23, 2009

IR NIZAR TEWAS..KEBATILAN TERUS BERMAHARAJALELA..


"The appellate court today allowed an appeal by Barisan Nasional's Zambry Abd Kadir to reverse the Kuala Lumpur High Court decision that declared Pakatan Rakyat leader Mohammad Nizar Jamaluddin as the rightful menteri besar of Perak" - Malaysiakini.com

Semalam 21 Mei 2009, panel tiga hakim iaitu Hakim Dato' Md Raus Shariff, yang bersidang bersama Hakim Dato' Zainun Ali dan Hakim Dato' Ahmad Maarop mendengar selama tujuh jam penghujahan oleh tiga pihak yang terlibat terdiri Zambry, Dato' Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dan Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail selaku pencelah. Dan hari ini 22 Mei 2009, Mahkamah Rayuan memutuskan Dato' Seri Dr Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Perak yang sah dengan undian tiga hakim memberi keputusan menyebelahi Zambry.

Ini adalah hakikat yang terpaksa kita terima. Walaupun pahit untuk ditelan, tetapi kita sebagai orang yang beriman akan menerima apa sahaja musibah dengan sabar dan taqwa, tetapi ia bukan bermakna kita tidak boleh berusaha untuk memperjuangkannya. Kita amat yakin bahawa IR Nizar akan terus berusaha untuk memastikan perjuangan membela kebenaran ini tidak akan terhenti hanya dek "PERMAINAN POLITIK" juak-juak BN & UMNO.




Website Berita Harian pada 22 Mei 2009 yang menunjukan bahawa 87% pengundi bersetuju DUN Perak dibubarkan bagi membolehkan Pilihanraya Negeri diadakan segera. Ini adalah indikator yang patut didengar & dilihat oleh pemimpin BN/UMNO.Jika ketulian mereka berterusan, tidak mustahil PRK 13 akan menyaksikan UMNO/BN akan tersungkur di Malaysia.



Sama-sama kita doakan semoga krisis politik di Perak akan berakhir dengan kemenangan di pihak yang benar. Walau apa pun aral yang melintang, TERUSKAN PERJUANGAN !!!!

No comments:

Post a Comment