Wednesday, May 20, 2009

Ketua DMPP, empat orang dicalonkan

KUALA LUMPUR, 18 Mei (terkini) - Pemilihan pimpinan Dewan Muslimat antara yang dijangka hangat tahun ini, memandang bilangan colon yang akan bertanding bagi jawatan-jawatan tertinggi dewan tersebut.

Berbeza dengan jawatan Ketua Dewan Ulama' yang menang tanpa bertanding dan Dewan Pemuda yang mencalonkan dua nama untuk jawatan Ketua Dewan tersebut, Dewan Muslimat kali ini, mencalonkan empat orang masing-masing untuk bertanding jawatan Ketua dan Timbalan Ketua.

Teraju jawatan Ketua Dewan yang disandang Ustazah Nuridah sebelum ini akan berhadapan dengan tiga lagi calon Dr Mariah Mahmud, Dr Asiah Ali dan Ustazah Azizah Khatib Mat.

Manakala penyandang jawatan Timbalan Ketua Dewan, Wan Hasrina akan berhadapan dengan dua Ahli Parlimen, Dr. Mariah Mahmud (PAS-Kota Raja) dan Siti Zailah Yusof (PAS-Rantau Panjang) juga mantan Ketua Dewan Muslimat Pahang, Ustazah Azizah Khatib Mat bagi jawatan Timbalan Ketua Dewan Muslimat Pusat.

Bagi jawatan Naib Dewan pula, tiga orang yang dicalonkan ialah Senator Negeri Kelantan, YB Mumtaz Md Nawi, YB Siti Zailah Yusof (PAS-Rantau Panjang) dan YB Wan Ubaidah Omar (PAS-Kijang) .

Senarai calon yang diumumkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pemilih Pas Pusat, Datuk Mustafa Ali dalam sidang medianya tengahari tadi memaklumkan kedudukan ini hanya sah apabila kesemua mereka menerima pencalonan ini menjelang tarikh tutup 25 Mei ini

No comments:

Post a Comment