Monday, October 5, 2009

ISA : Recycle candidate

Penamaan calon di Bagan Pinang Sabtu lepas menyaksikan pertembungan 2 penjuru antara PAS & Bee End. Seperti biasa, Bee End ketandusan calon yang berkualiti dan terpaksa mengguna semula “pengamal rasuah” Tan Sri Isa Samad sebagai calon bagi pilihanraya kecil kali ini. Sudah berbuih mulut Tun Mahathir, Pak Lah & Najib mengumumkan kononnya BN akan sentiasa memastikan pemimpin – pemimpin mereka adalah calon-calon yang berkualiti dan bebas rasuah. Namun, impian mereka untuk mencalonkan calon-calon yang berkualiti hanya tinggal angan-angan kerana sememangnya Bee End & UMNO tiada lagi stok calon-calon yang bebas rasuah. Inilah hakikat yang perlu kita terima.

Dan yang paling melucukan, respon yang DS Najib berikan kepada persoalan yang diajukan oleh pelajar-pelajar Malaysia di Perancis ketika ditanya mengapa BN memilih ISA sebagai calon, "Ini bukan kesalahan dari segi undang-undang negara ini cuma kesalahan teknikal parti”.

Ohhh… rupa-rupanya kesalahan ISA sehingga digantung keahliannya dalam UMNO tidak termasuk dalam kesalahan undang-undang negara…Hmm… Inilah hebatnya UMNO.. Yang salah dikatakan benar dan yang paling hebat, takrifan undang-undang juga boleh jadi berbeza apabila tibanya musim pilihanraya.

Sama-sama kita PAStikan Bee End & UMNO terus berkubur..!!

No comments:

Post a Comment