Monday, November 9, 2009

RESOLUSI PENTING !!!


RESOLUSI SEMINAR POLITIK MEMPERKASA PARTI
7 November 2009 / 19 Zulkaedah 1430H.



Seminar Politik Memperkasakan Parti mengesyorkan pimpinan tertinggi parti untuk:


1. Terus memperkukuhkan Pakatan dan meningkatkan persiapan untuk mengahadapi PRU ke-13 dengan sentiasa proaktif dalam memudahkan Pakatan melaksanakan serta menguruskan urusan kerajaan-kerajaan Pakatan dengan penuh keikhlasaan serta semangat setiakawan yang tinggi.

2. Kepimpinan Kawasan yang memiliki penduduk-pengundi bukan Islam yang ramai supaya bertindak dengan lebih agresif untuk mengaktifkan Kelab-kelab Penyokong PAS di kawasan masing-masing.


3. Memantapkan rumusan pendirian-pendirian parti berdasarkan maklumat dan penyelidikan (informasi), kemudian menurunkan dan menyalurkan kesemua ini dalam pengarahan yang jelas dan berkesan sehingga ke akar umbi keahlian parti di semua kawasan dan cawangan di seluruh negara.


4. Membuat pengarahan yang jelas kepada Dewan Pemuda dan Nisa’ dengan KPIsnya, supaya segmen pengundi muda yang sedikit terjejas terhadap PAS mutakhir ini, dikembalikan keyakinan dan sokongan mereka kepada PAS. Juga dipertegaskan pentingnya untuk memugarkan kegiatan Unit ‘Amal dengan mempraktikkan modul yang telah sedia ada.


5. Membuat satu “Pelan Tindakan” bagi menghadapi PRU ke-13, bagi memperkukuhkan sokongan yang sedia ada di kalangan orang Islam-Melayu dan memuatkan satu ‘Roadshow Nasional’ bagi menerangkan tema “Pas For All” atau PAS untuk Semua” bagi melebarkan tapak sokongan merentasi semua agama, kaum dan budaya.


TINTASRIKANDI :

"Semoga resolusi ini benar-benar menjadi pemangkin bagi memastikan PAS terus releven dan terus bersedia utk MEMERINTAH. Sama-sama tekadkan azam demi mencapai KESATUAN FIKIRAN & KESATUAN AMAL untuk memperkukuhkan parti yang kita sayangi ini. "

No comments:

Post a Comment